روش ها و فنون تدریس
انسان موجودی متفکر و عالم است. او تنها موجودی است که قابلیت تعلیم آگاهانه را دارد و با ایمان به اصل فراشناخت (که یادگیری فی نفسه مطلوب است) در پی افزایش آگاهی و شناخت خویشتن است. از بدو پیدایش انسان تاکنون, روشها و فنون در تعلیم و تربیت و یادگیری به عنوان امری مستمر و دائمی معمول و متغیر بوده است و در اعصار مختلف, انسان برای سهولت یادگیری و انتقال مفاهیم از ابزارهای مختلف استفاده میکرده است.فراگیران با گوش دادن ،دیدن،پرسش و پاسخ و اجرای اموخته ها مطالب را یاد می گیرند و بر همین اساس هم روش آموزشی مناسب انتخاب می شود. روش های تدریس فراوان و متعدد هستند که هرکدام شرح مفصل و طولانی دارد، هریک از روش های آموزشی به تنهایی مزایا و معایبی دارد و از اینروست که غالباً به کارگیری مجموعه ای از روش های تدریس و آموزش توصیه می شود تا کارایی و اثربخشی بیشتری به همراه داشته باشد. روش تدریس از محدوده ی علوم «روش شناختی» است که بیشتر جنبه ی کاربردی دارد و براساس خلاقیت و نوآوری فرادهنده شکل می گیرد، اما در دوره آموزشی روش ها و فنون تدریس مواردی جهت بهینه سازی تدریس مطرح می شود که حاصل تجارب مدرّسان موفق بوده و با قوانین کلی علمی و عقلی سازگار است.
سرفصل های دوره اموزشی اشنایی با علوم دامی عبارت اند از :
تعاریف و مفاهیم
برنامه ریزی آموزشی
مراحل آموزش
نیازسنجی آموزشی
تحلیل آموزشی
محتوای آموزشی
طرح درس
الگوی تدریس
روش های تدریس
ارزشیابی آموزشی
تعیین نیازهای آموزشی
تعیین اهداف آموزشی
* علاقه مندان به دوره آموزشی اشنایی با علوم دامی می توانید منابع را به صورت فصل بندی از وب سایت ۲ac.ir خریداری و دانلود نمایید و یا دوره کامل همراه با ارزیابی و گواهینامه معتبر از وب سایت ۹ac.ir ثبت نام نمایید تا بسته آموزشی برای شما ارسال گردد.
* توجه نمایید از زمان تهیه اشتراک ۶۰ روز مهلت دارید تا آزمون را به پایان برسانید.