روابط عمومی را مدیریت ارتباطات میان سازمان و مخاطبان می دانند. به تعبیر دیگر، روابط عمومی وظیفه مدیریتی برای ایجاد تفاهم میان سازمان و مخاطبان از طریق اطلاع رسانی و پاسخگویی است. امروزه کارآیی و اثربخشی سازمان، بدون مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی از سوی روابط عمومی مفهومی ندارد. فعالیتهای عمومی شامل سخنرانی در یک کنفرانس، کار با رسانه ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه ها وارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه است. روابط عمومی می تواند برای ساختن روابط مفاهمه آمیز باکارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، رأی دهندگان و عموم مردم به کار رود. تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزدآن است، گونه ای از روابط عمومی را به خدمت می گیرد. بسیاری از موسسات و سازمانها وقتی تصمیم می گیرند موسسه آنها دارای روابط عمومی باشد به این می اندیشند که “شاخص های مدیریت روابط عمومی چیست؟
* علاقه مندان به دوره آموزشی مدیریت روابط عمومی می توانید منابع را به صورت فصل بندی از وب سایت ۲ac.ir خریداری و دانلود نمایید و یا دوره کامل همراه با ارزیابی و گواهینامه معتبر از وب سایت ۹ac.ir ثبت نام نمایید تا بسته آموزشی برای شما ارسال گردد.
* توجه نمایید از زمان تهیه اشتراک ۶۰ روز مهلت دارید تا آزمون را به پایان برسانید.